Om je inschrijving in het register geldig te houden dien je 60 PE-punten te behalen en werkervaring aan te tonen. Dit dien je te doen binnen een periode van 3 jaar. De aanvang van deze periode begint op de inschrijfdatum in het register bij het SKU. Na deze 3 jaar start er opnieuw een PE-periode mits je hebt voldaan aan de voorwaarden. Je kunt punten behalen door deel te nemen aan activiteiten zoals trainingen, workshops, seminars, lezingen, beurzen etc. Het volledige aanbod vind je onderaan deze pagina. Door structureel op de hoogte te blijven en je kennis en skills te vergroten ontstaat er een proces van continue ontwikkeling en verandering, oftewel permanente educatie.

 

Alle informatie over het behalen van PE-punten hebben we gebundeld in een handige ‘Infogids PE-punten behalen’. Hierin vind je onder andere meer over:

 

Het PE-punten systeem

Voorbeelden van PE-activiteiten

Attentiepunten

De klantportal

Het registreren van PE-punten

Het PE-reglement

 

Bekijk infogids

 

*De infogidsen over permanente educatie zijn niet actueel. We voorzien deze zo snel mogelijk van een update naar aanleiding van de introductie van PE-online.

PE-activiteiten registreren

Jouw PE-activiteiten vind je terug in je eigen PE-online account. Dit account is persoonsgebonden en hangt vast aan een uniek registratienummer, deze is hetzelfde als waarmee je in het register staat ingeschreven. Het inloggen kan ook met dat unieke SKU/NAVU registratienummer. PE-activiteiten van categorie 1 dien je zelf in te vullen in je account, incl. bijlagen. PE-activiteiten van categorie 2 en 3 worden vanaf heden automatisch aan je toegekend door de opleider (aan de hand van een ingevulde presentielijst). De opleider heeft hiervoor jouw unieke registratienummer nodig.

 

Alle communicatie over jouw PE-punten verloopt via het systeem. Vanaf heden is het niet meer mogelijk om zelf punten voor activiteiten in categorie 2 of 3 aan te vragen.

 

Bekijk handleiding PE-online

Werkervaring aantonen

Om je inschrijving in het register geldig te houden moet je o.a. je werkervaring aantonen. Dit doe je in PE-online.

  • Als werknemer dien je ieder jaar onderstaande format “jaarlijkse werkgeversverklaring werkervaring” te laten invullen en ondertekenen door jouw werkgever. Hiermee verklaar je dat je het afgelopen jaar minimaal 40 werkervaringspunten per jaar hebt behaald. Een uitvaart uitvoeren geldt als één punt en het regelen van een uitvaart geldt eveneens als één punt. Van deze 40 punten dienen tenminste 10 punten te zijn behaald door een uitvaart te regelen en eveneens tenminste 10 punten door een uitvaart uit te voeren. De verklaring moet je ieder jaar uploaden in PE-Online onder toevoegen werkervaring.

 

  • Als ZZP’er/zelfstandige/directeur e.d. dien je zelf te verklaren dat je het afgelopen jaar minimaal 40 werkervaringspunten per jaar hebt behaald. Een uitvaart uitvoeren geldt als één punt en het regelen van een uitvaart geldt eveneens als één punt. Van deze 40 punten dienen tenminste 10 punten te zijn behaald door een uitvaart te regelen en eveneens tenminste 10 punten door een uitvaart uit te voeren. Als bewijs kun je documenten zoals opdrachtformulieren of facturen verzamelen en uploaden in PE-Online.

 

Download werkgeversverklaring

Uit dienst of gewijzigd e-mailadres?

Het is verstandig tijdig te laten weten als je als geregistreerde uitvaartverzorger gaat werken voor een andere werkgever. Indien je werkgever (geregistreerde onderneming) aan SKU doorgeeft dat je uit dienst gaat, word je automatisch uitgeschreven als RU bij je werkgever. Je RU-registratie kan wel voort- of omgezet worden.

 

Wijzigt er iets in je huidige registratie, het dienstverband of de contactgegevens van de RU? Geef dit door middels het insturen van het Wijzigingsformulier van SKU. Voorwaarden voor (her)nieuwe registratie lees je in het Reglement Registratie RU.

 

Inloggen bij PE-online kan met het SKU/NaVU registratienummer. Je voert in SKU- gevolgd door het nummer. Log je voor de eerste keer in, dan moet je eerst een wachtwoord opvragen via de knop inloggegevens opvragen. Vul hier het emailadres in welke bekend is bij het SKU. Mocht dit e-mailadres niet meer kloppen, dan dien je deze wijziging zelf door te geven bij het SKU. Na het wijzigen duurt het 1 werkdag voor deze is doorgevoerd in PE-Online.

Inzage derden

Wanneer jouw werkgever je dossier (PE-punten) in wil zien, moet je hem/haar hiervoor zelf toegang geven. Dit doe je door in het systeem een naam en e-mailadres van je werkgever toe te voegen. Vervolgens voeg je ook een termijn toe tot wanneer deze persoon inzage mag hebben in jouw PE-activiteiten.

PE-online app

PE-online heeft een app beschikbaar waarmee je óók via je telefoon of tablet toegang hebt tot het systeem. Deze app is eenvoudig te downloaden via de website van PE-online. 

 

Vragen?

Heb je vragen over PE-online? Neem dan contact op met PE-online. Heb je vragen voor NaVU? Stel deze dan via de mail: info@navu.nl

Veelgestelde vragen

Wat houdt permanente educatie in?

Met Permanente Educatie bevorderen uitvaartverzorgers hun persoonlijke ontwikkeling en blijven zij op de hoogte van veranderingen die voor de sector belangrijk zijn, zowel op vakinhoudelijk, maatschappelijk en juridisch gebied. De branche is tenslotte altijd in ontwikkeling! Om in het Register Uitvaartverzorger te blijven zijn er iedere drie jaar 60 PE-punten nodig.

Wat zijn PE-punten?

Om in het Register Uitvaartverzorger te blijven, zijn er iedere 3 jaar 60 PE-punten nodig. Na deze 3 jaar start er opnieuw een PE-periode. Je kunt punten behalen door deel te nemen aan activiteiten zoals seminars, lezingen, beurzen etc. Je PE-punten en activiteiten kun je zelf registreren in de klantportal. Door structureel op te hoogte te blijven en het continu verbeteren van je kennis en skills ontstaat er een proces van continu verbeteren.

Ik kan niet inloggen in PE-Online, wat moet ik nu doen?

Om PE-punten te kunnen registreren dien je ingeschreven te staan in het register bij het SKU. Van hen ontvang je het SKU registratienummer, welke tevens de gebruikersnaam zal vormen voor PE-Online.

 

Wanneer het niet lukt om in te loggen, ligt dit vaak aan een fout in het emailadres welke geregistreerd staat bij het SKU. Je kunt dan een mail sturen naar register@keurmerkuitvaartzorg.nl met het verzoek om het emailadres aan te passen.  Wanneer het emailadres klopt, moet je voor de eerste keer inloggen een wachtwoord aanmaken op https://pe-online.info/professionals/ Hierna kun je inloggen met het SKU nummer als zijnde gebruikersnaam. Deze begint altijd met SKU- gevolgd door het nummer.

 

Alle informatie over het gebruik van PE-Online vindt je ook in de Handleiding PE Online Voor Deelnemers