Inschrijven voor de instroomregeling

Aanmelden voor de instroomregeling kan als volgt, je:

  • Meldt je aan via onderstaande knop
  • Ontvangt de bevestiging van de aanmelding en de factuur
  • Betaalt de factuur
  • Ontvangt een email met daarin de link naar de portalomgeving. Hier kun je de gevraagde documenten uploaden.
  • Ontvangt een email met daarin een couponcode en instructies hoe je je inschrijft voor de kennisborgingstoets op een examenlocatie.

 

Aanmelden instroomregeling

Wat moet ik doen om mee te doen met de instroomregeling?

Wanneer je gebruik maakt van de instroomregeling moet je:

  • Een theoretische toets met een voldoende afronden. Deze toets is compacter dan het NaVU theorie-examen en is met name praktisch gericht.
  • Je werkervaring (van minimaal 2 jaar) aantoonbaar maken.
  • Aantoonbaar maken dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt.

Kennisborgingstoets

Deelnemers die veel ervaring hebben in de uitvaartbranche kunnen een groot aantal van de vragen uit de kennisborgingstoets beantwoorden vanuit hun werkervaring. Echter, als extra hulpmiddel ter voorbereiding van de toets verwijzen we je naar de benodigde kenniscompetenties. Deze zijn leidend. Als naslagwerk kun je eventueel nog gebruikmaken van de literatuurlijst.

 

Ben je gezakt voor de kennisborgingstoets? Heel erg jammer, maar je mag deze altijd herkansen.

 

Vraag een herexamen aan          Bekijk kenniscompetenties

Werkervaring aantonen

Als werknemer dien je een kopie arbeidsovereenkomst aan te leveren waaruit blijkt dat je minimaal 2 jaar recente werkervaring hebt én dien je je werkgever een verklaring op te laten stellen waaruit blijkt dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt (in de afgelopen 2 jaar).

 

Als ZZP’er/zelfstandige/directeur e.d. dien je een bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat je minimaal 2 jaar geleden bij de KVK bent ingeschreven én dien je documenten zoals opdrachtformulieren of facturen te verzamelen waaruit blijkt dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt (in de afgelopen 2 jaar).

 

Pas wanneer je aan alle bovenstaande punten hebt voldaan, krijg je een bewijsdocument waarmee je jezelf moet inschrijven in het Register Uitvaartverzorger van SKU. Alle informatie over de voorwaarden en kosten van deze inschrijving vind je op www.keurmerkuitvaartzorg.nl

 

Let op: je krijgt dus geen NaVU-diploma.

Kosten

Meer weten over de kosten van de instroomregeling? Deze vind je in het kostenoverzicht.

Veelgestelde vragen

Wanneer is de instroomregeling afgelopen?

De instroomregeling is een tijdelijke regeling die duurt tot en met 31-12-2024. Het volledige traject dient op 31-12-2024 afgerond te zijn.

Na die tijd is het niet meer mogelijk om je in te schrijven, een kennisborgingstoets te doen of de werkervaring te laten beoordelen.

Wat zijn de kosten van de instroomregeling?

Alle kosten vind je in het kostenoverzicht!

Hoe kan ik op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Check regelmatig onze website of volg ons op LinkedIn!