Instroomregeling
Heb je in 2023 of in 2024 de werkervaring geüpload en een eerste toets gedaan waarvoor je bent gezakt? Dan is het mogelijk om de toets te herkansen vóór 01-04-2025! Meld je aan via onderstaande link.
Let op: Momenteel zijn wij bezig met het inregelen van onze BTW-plicht. Het kan daarom tot half januari duren voordat je aanvraag is verwerkt en / of gefactureerd.
Vragen over dit onderwerp worden uitsluitend via de mail beantwoord. Neem contact op via info@navu.nl.
Inschrijven voor de instroomregeling
- U kunt zich vanaf heden niet meer inschrijven voor de instroomregeling. Deze is verlopen.
Wat moet ik doen om mee te doen met de instroomregeling?
- Je kunt je vanaf heden niet meer inschrijven voor de instroomregeling. Deze is verlopen.
Wanneer je gebruik maakt van de instroomregeling moet je:
- Een theoretische toets met een voldoende afronden. Deze toets is compacter dan het NaVU theorie-examen en is met name praktisch gericht.
- Je werkervaring (van minimaal 2 jaar) aantoonbaar maken.
- Aantoonbaar maken dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt.
Kennisborgingstoets
Deelnemers die veel ervaring hebben in de uitvaartbranche kunnen een groot aantal van de vragen uit de kennisborgingstoets beantwoorden vanuit hun werkervaring. Echter, als extra hulpmiddel ter voorbereiding van de toets verwijzen we je naar de benodigde kenniscompetenties. Deze zijn leidend. Als naslagwerk kun je eventueel nog gebruikmaken van de literatuurlijst.
Ben je gezakt voor de kennisborgingstoets? Heel erg jammer, maar je mag deze herkansen.
Alle uitvaartverzorgers die zich hebben aangemeld voor de instroomregeling en vóór 31-12-2024 hun praktijkervaring hebben aangeleverd (en akkoord bevonden) én de kennisborgingstoets hebben gemaakt maar die niet hebben gehaald, krijgen tot 1 april 2025 de mogelijkheid om een (of meer) herkansingen te doen en de kennisborgingstoets alsnog te halen.
Het is dus belangrijk dat vóór 31-12-2024 de:
• praktijkervaring is ingeleverd (en akkoord bevonden)
én
• de kennisborgingstoets al tenminste één keer is gedaan
Werkervaring aantonen
Als werknemer dien je een kopie arbeidsovereenkomst aan te leveren waaruit blijkt dat je minimaal 2 jaar recente werkervaring hebt én dien je je werkgever een verklaring op te laten stellen waaruit blijkt dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt (in de afgelopen 2 jaar).
Als ZZP’er/zelfstandige/directeur e.d. dien je een bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat je minimaal 2 jaar geleden bij de KVK bent ingeschreven én dien je documenten zoals opdrachtformulieren of facturen te verzamelen waaruit blijkt dat je minimaal 20 complete uitvaarten (20x regelgesprek + 20x uitvaartdienst) per jaar verzorgt (in de afgelopen 2 jaar).
Pas wanneer je aan alle bovenstaande punten hebt voldaan, krijg je een bewijsdocument waarmee je jezelf moet inschrijven in het Register Uitvaartverzorger van SKU. Alle informatie over de voorwaarden en kosten van deze inschrijving vind je op www.keurmerkuitvaartzorg.nl
Let op: je krijgt dus geen NaVU-diploma.
Kosten
Meer weten over de kosten van de instroomregeling? Deze vind je in het kostenoverzicht.
Veelgestelde vragen
Wanneer is de instroomregeling afgelopen?
De instroomregeling is een tijdelijke regeling die duurt tot en met 31-12-2024.
Het volledige traject dient op 31-12-2024 afgerond te zijn.
Na die tijd is het niet meer mogelijk om je in te schrijven, een kennisborgingstoets te doen of de werkervaring te laten beoordelen.
Wat zijn de kosten van de instroomregeling?
Alle kosten vind je in het kostenoverzicht!
Hoe kan ik op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Check regelmatig onze website of volg ons op LinkedIn!